|
Kies bierstijlen die overeenstemmen met wat de meerderheid van uw klanten verkiest. Dat wil zeggen, bieren die over het algemeen het populairst zijn en aangepast aan het type van uw zaak. AB InBev heeft een breed assortiment qua stijlen ontwikkeld en innoveert voortdurend het merkenportfolio zodat ze altijd inspeelt op de huidige markttendensen. |
|
Geef de voorkeur aan producten die het meest worden gevraagd door klanten en met een hoge omzet. Dit zijn over het algemeen de toonaangevende producten in de categorie. AB InBev lanceert regelmatig grote campagnes voor haar merken en dat heeft een gunstig resutaat: X van de top 10 biermerken in België maken deel uit van ons portfolio. |
|
Maximaliseer consumptiemomenten: overweeg om meer 'premium' producten te introduceren. Het Premium Pils-segment groeit met name sterk (1) - maar ook niet-alcoholische bieren waarvan de toekomstige groei door de jaren heen op 10% per jaar wordt geschat komen (2). |
|
Breng seizoensbieren en nieuwe innovaties binnen om variatie te brengen. In 2020 lanceert AB InBev een nieuw verfrissend, sterk blond bier: Victoria, evenals twee innovaties in het alcoholvrije segment: Leffe Bruin 0,0% en Stella Artois 0,0%. |
Source: (1) Euromonitor International ‘Beer in Belgium’ July 2019: (2) Nielsen Value MAT 2019
De populairste | Drink & geniet | Het 0,0% aanbod | Makkelijk drinkbaar |