Het is onze ambitie om ervoor te zorgen dat elke ervaring met bier positief is. Via onze Global Smart Drinking Goals, die in 2015 gelanceerd werden, streven we ernaar om schadelijk alcoholgebruik te verminderen en promoten we wereldwijd een cultuur van verantwoord alcoholgebruik.
Het schadelijk alcoholgebruik verminderen met ten minste 10% in zes steden tegen 2020. Leuven is voor Europa de referentiestad. Deze best practices willen we wereldwijd implementeren tegen einde 2025.
Sociale normen en individueel gedrag trachten te beïnvloeden teneinde het schadelijk alcoholgebruik te verminderen, door minstens 1 miljard USD te investeren gespreid over onze globale markten door middel van aangepaste sociale marketingcampagnes en aanverwante projecten tegen eind 2025.
Wereldwijd een duidelijk informatielabel op al onze bierproducten voorzien tegen eind 2020. De geletterdheid rond alcohol en gezondheid doen stijgen tegen eind 2025.
Aanzetten tot verantwoord drinken, start met een ruim keuzeaanbod. We willen ervoor zorgen dat minstens 20% van AB InBev’s wereldwijde biervolume bestaat uit Niet-of Laag-Alcoholische bierproducten
Duurzaamheid is onze Business
Duurzaamheid is inherent aan het brouwproces. Bier is een natuurlijk product, bijna uitsluitend gemaakt van natuurlijke ingrediënten. Zonder water, hop, gerst en gist… geen bier. We bouwen daarom aan een duurzaam bedrijf dat mensen samenbrengt voor een betere wereld, nu en voor de komende 100 jaar